Archív kázní

Vyhľadať
Prorok Izaiáš hovoril Boží odkaz do života Judského kráľovstva v čase, keď bolo obklopené silnými nepriateľmi z juhu, aj severu. Život kráľov sa zredukoval na politický kalkul toho, s kým majú spolupracovať a proti komu. To všetko sa dialo napriek tomu, že Boh jasne povzbudzoval svoj ľud, aby sa nevydal touto cestou, ale aby mu dôverovali a sústredili sa na naplnenie Božieho zámeru s nimi.
Aj keď sa Micheáš radí k biblickým prorokom, ktorým hovoríme ‘malí’ (vzhľadom na dĺžku ich zaznamenaného posolstva), jeho proroctvo a odkaz boli aktuálne a relevantné nielen pre izraelský národ. Centrálnou správou, ktorú Božiemu ľudu komunikoval, bolo: Budúcnosť je jasná. Hoci to tak vôbec na prvý pohľad nemuselo vyzerať, a aj napriek tomu, že mnohí trpeli pod nadvládou a nespravodlivosťou svojich vtedajších vládcov, Micheáš prinášal nádejné slová o tom, že prichádza čas, keď Božia zvrchovaná vláda bude jasná a viditeľná všetkým národom.
15 zo 66 biblických kníh tvorí prorocké knihy, a to zďaleka nie sú všetky proroctvá, ktoré Biblia prináša. Proroci nám po tom, ako zažili hlboké stretnutie s Bohom, odovzdávajú inšpirované posolstvá o Božom vzťahu k nám. Biblické proroctvá sú oveľa hlbšie ako predpovedanie budúcnosti. Jedným z biblických prorokov je Ezechiel. Muž, ktorý na vlastnej koži zažil pustošenie Jeruzalema a následný exil.
V tejto poslednej kázni našej série Tu som doma sa s nami zdieľa náš priateľ, priateľ mladých ľudí, evanjelista a pastor Milan Presburger. Upriamil našu pozornosť na to, že Boh je Bohom, ktorý vždy robí nové veci. A práve preto cirkev je miestom všetkých generácii a je isto miestom mladých ľudí.
Biblia, ani Pán Boh nie sú prekvapení obdobím, v ktorom žijeme. Evanjelium Matúša v 24. a 25. kapitole hovorí o konci časov. Píše sa tam, čo sa bude diať a tiež o tom, čo máme robiť my uprostred toho všetkého. Náš hosť – David Wells hovoril o znakoch druhého príchodu Krista a tiež o výzvach, ktoré Ježiš zdôrazňuje.
Biblický Dávid sa v jednom zo svojich Žalmov modlí modlitbu, v ktorej hovorí, že len jedno si žiada od Boha a to je to, aby mohol bývať v dome Božom po všetky dni svojho života. Peter apoštol nás zas vyzýva, aby sme sa nechali zabudovať do domu Božieho ako živé kamene. Obraz živého kameňa nedáva vôbec zmysel. Ak je niečo živé, nie je to kameň. Ak je niečo kameň, tak to nie je živé.
Ako vyzerá správny domov? Aká je tvoja predstava o tom, ako by mala vyzerať cirkev, náš duchovný domov? Je to priestor, kde sme bezpodmienečne prijatí a milovaní, alebo je to miesto, kde si svoju pozíciu musíme zaslúžiť? Príbeh dvoch bratov nám poskytuje pohľad na nesprávne poňatie podstaty domova, a zároveň predstavuje úplne odlišný obraz domova, reprezentovaný milujúcim otcom.
Náš vzácny hosť Sergej Mereshan s nami zdieľal svoj osobný príbeh o svojom detstve. Na rozdiel od väčšiny z nás nemal domov, nepoznal rodičov, bol predaný, týraný a využívaný. Počas riskantného úteku stretol ľudí, ktorí ho nielen zachránili, ale aj mu pomohli nájsť svoju identitu, identitu v Bohu. Dnes je šťastne ženatý a je kazateľom.
Domov je jedinečné miesto, kde sme doma. Biblia hovorí o dome Božom ako o dôležitom mieste od svojich prvých kníh. Božím domom nazýva miesto, kde je Boh a ľudia tam prežívajú Božiu prítomnosť. Od čias Krista sa tento obraz veľmi mení, ale zároveň aj pokračuje. Dom Boží sa už neviaže na miesto. Biblia hovorí o domove, ako večnom domove, kam všetci smerujeme.